- Χωρίς όριο η «ανάθεση έργου» σε ιδιώτες για την εναέρια πυρόσβεση.
- Ποια είναι η Diamond Aircraft που πήρε την δουλειά με τα τρία αεροσκάφη εναέριας επιτήρησης DA62 MPP.
- Ο Έλληνας εκπρόσωπος της Diamond Aircraft NATER TECHNION LTD, Σωκράτης Γεωργαντέας και η διαρροή των Wikileaks με e-mails του 2013.
- Περισσότερα από 3.600 τα οργανικά κενά στην Πυροσβεστική, καταγγελίες από εθελοντές και προβληματικά επίγεια μέσα.
- Καμπανάκι ειδικών μετά την πυρκαγιά Βαρνάβα – Χαλάνδρι: Ο προσανατολισμός της κυβέρνησης είναι μόνο η αεροπυρόσβεση με ταυτόχρονη αποδυνάμωση των επίγειων δυνάμεων και για αυτό περνούν ώρες χωρίς να δίνεται μάχη με τις φωτιές.
Των Βασίλη Γαλούπη και Πάρι Καρβουνόπουλου
Οι φωτιές στην Ελλάδα φαίνεται ότι έχουν δημιουργήσει τεράστια αγορά και ευκαιρίες για ιδιώτες που έχουν σπεύσει να εκμεταλλευθούν την βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει ακόμη και κρίσιμους για τη χώρα τομείς, όπως η αεροπυρόσβεση αλλά και οι αεροδιακομιδές.
Η χωρίς όριο «ανάθεση έργου» σε ιδιώτες για την εναέρια πυρόσβεση αποκαλύφθηκε και από την επίσημη ανακοίνωση της Πυροσβεστικής για την πρόσφατη καταστροφική πυρκαγιά στην Αττική.
Από τα 20 εναέρια μέσα που ανακοινώθηκαν, μόλις πέντε (τρία Canadair, ένα Chinook και ένα Super Puma), ανήκουν στον κρατικό μηχανισμό. Όλα τα υπόλοιπα ήταν μισθωμένα ελικόπτερα και μικρά αεροσκάφη Air Tractor για τα οποία οι Data Journalists πρόσφατα έγραψαν
Διαβάστε εδώ την έρευνα για το Καρτέλ της φωτιάς
Το καρτέλ της φωτιάς
Η κυβέρνηση δίνει την εντύπωση ότι δεν έχει κανένα απολύτως μέτρο στην ιδιωτικοποίηση αεροπυρόσβεσης αλλά αλλά και των αεροδιακομιδών.
Λίγες εβδομάδες πριν ξεσπάσει η φωτιά στην Αττική, που κατέκαψε 100.000 στρέμματα, κι ενώ σε όλη την Ελλάδα μαίνονταν πυρκαγιές, η ελληνική κυβέρνηση υπέγραφε την αγορά τριών αεροσκαφών για… αποστολές επιτήρησης από αέρος. Αν έχουμε φθάσει στο σημείο να μη διαθέτουμε αεροσκάφη για απλή επιτήρηση τότε η κατάσταση είναι άκρως επικίνδυνη.
Πώς και πότε…