- H Ελλάδα στο κείμενο των 20 σελίδων κατηγορείται για την παραβίαση δύο οδηγιών και πέντε ευρωπαϊκών κανονισμών
- Οι Data Journalists αποκάλυψαν από τις 16 Μαρτίου 2024 τα κενά ασφαλείας που εντόπισε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων.
- Τεράστιο χρονικό περιθώριο δόθηκε στη χώρα να συμμορφωθεί ως αποτέλεσμα πολιτικής συμφωνίας. Και πάλι όμως δεν υπήρξε καμία πρόοδος
- Αποδέκτης της προειδοποιητικής επιστολής είναι ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης, εξαιτίας του ρόλου που έπαιξε μετά την τραγωδία των Τεμπών
- Σοβαρές αιχμές με αφορμή τα Τέμπη, ότι η Ελλάδα δεν έχει διασφαλίσει την ορθή διερεύνηση ατυχημάτων
Του Άρη Χατζηγεωργίου
Σοβαρότατες ελλείψεις στον τρόπο ασφαλούς λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου, από τις οποίες μάλιστα κάποιες ήταν γνωστές πριν συμβεί το έγκλημα των Τεμπών, περιλαμβάνονται στην επιστολή της Κομισιόν με την οποία η Ελλάδα παραπέμπεται για παραβίαση δύο ευρωπαϊκών οδηγιών και πέντε κανονισμών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε στις 16 Δεκεμβρίου 2024 ότι κίνησε τη διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στην Ελλάδα, «επειδή δεν ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων (οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, οδηγία 2016/798)». Οι Data Journalists αποκαλύπτουν σήμερα αυτούσια την 20σέλιδη προειδοποιητική επιστολή η οποία, σε αντίθεση με την ολιγόλογη ανακοίνωση της 16/12, αναφέρει ότι η Ελλάδα κατηγορείται για την παραβίαση δύο οδηγιών και πέντε ευρωπαϊκών κανονισμών αφού επέτρεψε στον σιδηρόδρομο να λειτουργεί χωρίς να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις που θέτει η Ευρώπη για τα δικά της τρένα.
Οσοι διαβάσουν την αναλυτική επιστολή θα αντιληφθούν το εύρος των ελλείψεων του ελληνικού σιδηροδρόμου, παρά την «ξύλινη» νομική γλώσσα και τις γραφειοκρατικού χαρακτήρα διατυπώσεις που κυριαρχούν. Οι συστηματικοί αναγνώστες των Data Journalists, πάντως, θα διαπιστώσουν επίσης ότι το σύνολο των…