- Γιατί ενώ η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει τα πτητικά μέσα για να πραγματοποιήσει τις αεροδιακομιδές η κυβέρνηση στρώνει το δρόμο στους ιδιώτες.
- Τι προβλέπει το σχέδιο για ολοκληρωτική παραχώρηση των αεροδιακομιδών στους ιδιώτες.
- 3.500 αεροδιακομιδές τον χρόνο με το κόστος να υπολογίζεται στα 70.000.000 ευρώ.
- Γιατί το υπουργείο Υγείας «πάγωσε» τα σχέδια για την αγορά τεσσάρων νέων ελικοπτέρων με κόστος 60 εκατ. ευρώ.
- Διακομιδές ασθενών Ι.Χ από αέρα και θάλασσα και «αυτο-οργάνωση» πολιτών για να νιώσουν τη στοιχειώδη ασφάλεια.
Του Πάρι Καρβουνόπουλου
Η κατάρρευση των δημόσιων υποδομών της χώρας που κορυφώθηκε στην εποχή των μνημονίων και εξακολουθεί να ταλαιπωρεί τους πολίτες, αποτυπώνεται με δραματικό τρόπο στα νησιά του Αιγαίου. Η αδυναμία του ελληνικού κράτους να εγγυηθεί ότι μπορεί γρήγορα και με ασφάλεια να μεταφέρει από οποιοδήποτε νησί ασθενή ή τραυματία, προκαλεί τεράστιο αίσθημα ανασφάλειας στους κατοίκους αλλά και πλήγμα στη «βαριά βιομηχανία» της χώρας, που όπως λένε είναι ο τουρισμός. Αν κάποιος τουρίστας χρειαστεί άμεση μεταφορά στην Αθήνα, ποιος μπορεί να την εγγυηθεί;
Το ελληνικό κράτος φαίνεται ότι δεν μπορεί να δώσει τέτοιες εγγυήσεις, παρά το γεγονός ότι φέτος η Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση των τελευταίων χρόνων σε ό,τι αφορά στα ιπτάμενα μέσα που μπορεί να διαθέσει για αεροδιακομιδές.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των Data Journalists, η Πολεμική Αεροπορία αυτή τη στιγμή διαθέτει σε πλήρη επιχειρησιακή δράση:
• 5 αεροσκάφη C-27 και εντός του καλοκαιριού θα προστεθεί άλλο ένα
• 5 ελικόπτερα Super Puma
• Τουλάχιστον 2 ελικόπτερα Α-109
Με δεδομένα αυτά τα νούμερα, η Πολεμική Αεροπορία μπορεί με σχετική άνεση να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των αποστολών αεροδιακομιδών που προκύπτουν. Προς τι λοιπόν η εμμονή για την παραχώρηση σιγά-σιγά σε ιδιώτες αυτού του έργου, με κόστος πολλαπλάσιο; Γιατί θα πρέπει να πληρώνουμε σε ιδιώτες χρήματα που θα…