- Φουντώνει ο πόλεμος των δύο ομίλων που ξέσπασε με την προσφυγή Μυτιληναίου που μπλοκάρει την παραχώρηση της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ.
- Οι κρυφές συναντήσεις των εργολάβων με τον πρωθυπουργό στο Μαξίμου.
Του Αρη Χατζηγεωργίου
Σε «ανεξάρτητο εργολαβικό κράτος» μετατρέπεται η Κρήτη για την ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για την κατασκευή του μεγαλύτερου τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα του νησιού (ΒΟΑΚ). Οι προσφορές άνοιξαν μετά από επώδυνη κυοφορία έξι μηνών και η προπορεία που εξασφαλίζει ο πανίσχυρος εργολαβικός όμιλος αναμένεται να πυροδοτήσει νέο κύκλο σύγκρουσης με τον Όμιλο Μυτιληναίου που επίσης διεκδικούσε το έργο. Η σύγκρουση μαίνεται εδώ και μήνες μετά την κατάθεση προσφυγής που μπλοκάρει την παραχώρηση της Αττικής Οδού στην ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Το παράδοξο είναι, όμως, ότι μέσα σε αυτό το κλίμα, η κυβέρνηση φιλοδοξεί να επιβάλει μια νέα «εργολαβική Γιάλτα» πείθοντας τους μεγάλους κατασκευαστές ότι δεν πρέπει να συγκρούονται αλλά να συναινέσουν σε μια μοιρασιά που θα ενισχύσει περαιτέρω εκείνους αλλά θα στηρίξει και τους γαλάζιους σχεδιασμούς για μακροημέρευση με περισσότερα έργα και απορροφήσεις πόρων.
Η καθυστέρηση στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που είχαν κατατεθεί από το περασμένο καλοκαίρι, είχε πυροδοτήσει πλήθος σεναρίων. Πρόκειται για το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, ανάμεσα στο Ηράκλειο και τα Χανιά, με συνολικό μήκος 157,5 χιλιόμετρα, όπου θα λειτουργήσουν και διόδια τα οποία θα επιδοτεί το Δημόσιο. Με άλλα λόγια, εξασφαλίζει σίγουρα έσοδα για τα 35 χρόνια της παραχώρησης εκ των οποίων τα 5 χρόνια θα αφορούν στην κατασκευή του έργου. Είναι η τελευταία μεγάλη σύμβαση παραχώρησης οδικού άξονα και μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Όμως για τον Όμιλο Περιστέρη η σπουδαιότητα είναι σαφώς μεγαλύτερη. Η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ έχει ήδη δημιουργήσει μια ισχυρή βάση στην Κρήτη, έχοντας αναλάβει την κατασκευή του νέου μεγάλου αεροδρομίου στο…